åre - vi gillar't.

ahej!
i tordags packade vi bilen och stack mot åre, påvägen upp blev det donken i östersund. super, nu blir man bara ännu mer tjock. sedan åkte vi vidare och var väl framme vid 9 tiden eller något sådant. packade upp och spelade lite kort med bror och hans kompis innan vi la oss. vaknade vid 10 och åt frukost och så fixa i stugan där nere åt grabbarna. ut på skotertur. inte så värst bra snö så vi åkte bara till ett ställe som heter liderna. var där ett tag och fikade. hem och grejer sen tog vi väl det lugnt och spelade kort. i lördags var det utflykt igen , skulle mot hästfjället. men det blev inte av för att killarna fastnade i en backe halvägs så vi vände igen för det tog lång tid att få bort skotern. blev liderna idag igen, vi fikade och körde lite skoter. riktigt fint ställe må ja säga, massa godis har det blivit oxå. på kvällen , vid 8 ungefär for vi bort mot några däre skulle vara brasa. det var massa folk där, bara vuxna. kul, hade heller ingen täckning på mobilen. ännu roligare.  killarna körde runt på ängen ett tag. dom pratade och pratade och pratade. jag och pappa var där till 12. körde hem och ja la oss nästan direkt när vi kom hem. vakna 9 , samling 10 hos jonas & ingalill. vi skulle åka till ett ställe som heter rövskåltjärn , det var ca 8 skotrar. vi kom förbi hästfjället och skulle ta bakvägen ner, men det gick inte så bra för att vi kom på fel ställe av toppen och pappa fastnade med skotern. det blev istället att vi vände om med alla skotrar och grillade korv på hästfjället. härligt väder men dålig snö , nästan som att åka på glass. när vi alla var nere för det branta partiet och var vid fjällbodarna fick jag köra panthern hem. roligt roligt. vi sisådär klockan 6 igår blev det strömavbrott i hela byn och ända in till duved, vi hade strömavbrott till ungefär 8 & våran middag blev mackor eftersom det inte gick att göra annat, men precis då vi åt kom strömmen tillbaka, typiskt.  i går fyllde bror 13 år så vi käkade frukost och sedan stack vi in till åre för att grabbarna skulle bada medan jag och pappa var och handla. det blev en tshirt från jc till bror. vi vandrade runt litegrann & sedan blev det fika på åre bageri, tårtbit och varmchoklad. hämta killarna på holiday club och handla i duved påväg till stugan. marängsviss när vi kom hem och sedan gjorde vi inte så mkt mer. spelade kort och
satt vid datorn. idag blir det hemfärd om några timmar, först måste vi städa ur stugorna och lite sånt. tjingeling.