skoter för heeela slanten.

i fredags vid halv 10 nått kom vi fram till stugan efter ungefär 4 timmar i biil.
kan ju lova att jag vart överlycklig att jag har täckning , annars hade det varit förjävligt. min mobil följer med överallt såklart! haha.  vi fixade litegrann & sen la vi oss vid tolv , en grym skillnad ! hur tyst som helst & de blir mörkt mkt tidigare.
vaknade vid halv 11 nått sen iväg på skotertur till liderna med pappa & bror.
vi hade med oss choklad & nått varmt att dricka. jag & bror fick köra lite när vi var framme , gasa påå såklart!
var hemma ngn gång vid 3 tiden & då var en av våra tyska grannar med deras dotter hos oss , hon var urgullig :) bara 5 månader.. var ute ett tag sen , skulle åka trickskidor på deras lägda men det gick inte för vi hade för stora skor (y) så de blev stjärtlapp ist , haha var riktigt kul , sen begravde jag bror i snön så man bara såg munnen.
äta mat & tare lugnt , försöka med son. kan ju gissa hur de gick. kort resten av kvällen.
imorse vaknade vi ungefär samma tid , käka frukost & tog de lugnt , sedan bar det av med hela gänget mot hästfjället,
 men efter en del fastnande och dåligt väder vände vi och åkte till äggsjön ist , där jag & bror körde massa på isen medans pappa & malena grillade hamburgarna. satt i snön med varm oboy, mums !
efter vi hade ätit tog jag fram kameran & knäppte lite naturbilder , som jag lägger in när jag kmr hem .
när vi skulle åka hem krånglade vår ena skoter , panthern. men tillslut fick vi igång den. så åter påväg med bensinlukt & snabbfart. det är bara för härligt att åka skoter!  kom hem för bara en liten stund sen så nu ska jag ta det lugnt och snart ska vi till molly och hämta snobben ;) efter det ska jag laga maten , & försöka med matten & son. tyvärr !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0