at vemdalen , snowboard & skidor.

imorse hade jag ställt klockan på halv 9 , men det snöade , var minus 10 och blåste så vi somnade om ist och vaknade 10 , men det gjorde itne jag. jag smsade med julia som var påväg till fjällen ;) upp och då kolla vi på vasaloppet på tv, inte värst intressant. käkade mat och drog oss mot backen vid 12. hyra skidor till bror och sedan började vi åka. såklart åkte vi till andra sidan där de bästa backarna finns, det var lite snöigt men inte alls dåligt väder förutom att det var isigt i flera backar, inte min favorit eftersom snowboarden hackar då. fikade på toppen och sedan åka igen, riktigt härligt vare att åka för första gången i år, haha dagens vurpa: när jag slant i sörbacken och i den svarta backen då det var så isigt att jag ramlade, annars gick det riktigt bra ;) vid halv 4 åkte vi tillbaka till den andra sidan och sedan köpte mamma liftkort för imorn och tisdag. bort mot skiduthyrningen eftersom vi skulle hyra twintips åt mig, haha lite komiskt men min bror är längre än mig och ändå fick jag längre skidor än honom x). handla mat och vi köpte även filmen timeout 3. direkt när vi kom hem satte vi på filmen såklart. hahah grymt rolig är den kan jag lova, fast ibland äre väl lite udda humor menmen.
ikväll blir det beck på teven och bara ta det lugnt.

ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0